W rozwiązaniu tym zastosowanie znajduje kontroler Kinect stosowany do sterowania grami za pomocą gestów ciała na konsole XBOX i Windows. W urządzeniu wbudowane są dwie kamery - jedna daje obraz kolorowy RGB, druga pracuje w podczerwieni. Pacjent oświetlany jest projektorem podczerwieni (IR niewielkiej mocy) wzorem punktów (wzór ten jest niewidoczny dla oka ludzkiego). W porównaniu do fotogrametrii mora trudniej jest ocenić zatem warunki oświetlenia wystarczające do wykonania pomiaru (widmo światła słonecznego zawiera w sobie także pasmo podczerwieni, które powoduje zaburzenie widzenia wyświetlanej na pacjencie chmury punktów). Ponadto fotogrametriia mora wykorzystuje znacznie silniejsze źródło światła, a generowane przez nią prążki mają wyraźny regularny (liniowy) wzór co pozwla na łatwe wykrycie artefaktów powstająchcy w trakcie badania związanych np. ze spotniałą skórą pacjenta. Trudność w analizie dokładności pomiarowej kinectika, stanowi też fakt, iż algotytmy przetwarzania obrazów (sumowania obrazu RGB i IR) i ich przeliczania na mapę 3D są ukryte w oprogramowaniu systemowym urządzenia, więć trudno jest ocenić powstające tu błędy.
Free AI Website Creator